fredag 3. april 2015

Påsken er her!

Hej allesammen :o)

Så er Påsken endelig kommet og i vores have titter forårsløgene frem ad jorden. Foråret er en dejlig tid, hvor vinteren slipper sit kolde greb og lader farverne vågne op i naturen. Og da det nu er Påske, har jeg lavet et par Påske kort til Jer - Ja, hele 2 kort og ikke mindre ;o)

Mit første kort er Clean & Simple med masser af "White Space", da jeg har ladet mit hovedfokus være den dejlige påskelilje og teksten. Jeg har valgt at holde kortet i få farver og ladet sort være kontrastfarven til den gule påskelilje.

PiasCreative_IMG_1626

Til kortet har jeg brugt die-sættet "Alfabet - Store Bokstaver", som jeg har udstanset i sort karton. Påskeliljen har jeg stemplet med Memento "Tuxedo Black" og farvelagt med Derwent Inktense blyanter. Stemplet af påskeliljen er fra Clearly Besotted Stamps.

Til at skabe lidt detaljer på kortet har jeg brugt en guldpen til at fremhæve støvfangerne i liljen og til at tegne en linje mellem den sorte og gule kant på siden af kortet.

PiasCreative_IMG_1627

 

På mit andet kort er der mere knald på farverne, hvilket også er ganske passende for Påsken. Nogle holder sig til pastel farver til Påske pynt, mens andre vælger mere knald på farverne. Det er jo i bund og grund ens helt egen personlige smag som bestemmer.

På dettee kort har jeg ladet cirkler være fokus for mit design og hertil er Kaboks's nye Påske die "Påskekylling nested" helt perfekt. Den lille kylling er bare nuttet :o)

PiasCreative_IMG_1408Jeg har brugt en teknik til kyllingen og tekst-cirklen, som kaldes for "inlaid die-cutting" på engelsk. Nogen har tidligere spurgt mig, hvad denne teknik hedder på dansk. Hertil var mit svar, at det må hedde "Nedfældet udstansning". Normalt ligger man sine die-cuts ovenpå hinanden, så man får flere lag. Ved at bruge inlaid die-cutting får man kun ét lag, det vil sige, at overfladen er helt jævn og flad. På mit foto nedenfor kan I se, at kyllingen ikke ligger ovenpå det grønne karton, men istedet er nedfældet i det grønne.

PiasCreative_IMG_1409

I ønskes alle en rigtig God Påske :o)

Pia

PS: Derudover er der stadig gratis fragt til alle private kunder, som gælder for både Denmark, Norge og Sverige. Sidste dag med gratis fragt er den 4. april, så skynd dig ind i webshoppen og kig vores dies, stempler og papir igennem :o)

PPS: Husk, at vores lotteri stadig er igang med mulighed for at vinde mega lækre præmier. Det er fortsatt 1 dag igjen å bli med på lotteriet vårt!

gratisfrakt

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar