fredag 15. mai 2015

Super Cool

Det hele startede med Deco Foil og en motorcykel. Deco Foil er for tiden meget populært og jeg ønskede, at teste teknikken med brugen af en laserprinter og en laminator. Og dette kort er resultatet af min test!

Og hvorfor så lige en motorcykel? Jo, fordi det var et af de mere detaljerede motiver med tynde fine streger, som jeg kunne finde. Perfekt motív for en mand eller kvinde - deraf også mit valg af farverne blå/turkis, sort og hvid med et orange twist.

PiasCreative_IMG_1828

Deco Foil aftrykket kan bedre ses for billedet forneden. Det er ikke helt nemt at få taget et godt billede af det, da det afhænger af lysindfaldet. Men det ser super cool ud i virkeligheden ;-)

Til mit kort har jeg især brugt teknikken inlaid die-cutting. Denne teknik har jeg brugt til pilene foroven og til ordet "Super". Resten af teksten "Du er" og "Cool" er almindeligt limet på kort fronten. Disse er lavet med die-cut sættet "Ord (Dansk)" og med de 2 alfabet die sæt "Alfabet - Store bokstaver" og "Alfabet - Små bokstaver".

PiasCreative_IMG_1829

Ordet "Super" har jeg samtidigt fremhævet ved at "løfte" det op på flere lag karton. Jeg har i alt limet 4 lag karton sammen. 3 lag almindeligt hvidt karton og så die-cut delen fra motorcyklen øverst.

Teksten har jeg med vilje lavet, så den kan læses på to måder. Enten som "Du er Cool" eller som "Du er Super Cool". Ligeledes kan man tolke det som man vil. Det kan være modtageren af kortet er Super Cool eller måske er det motorcyklen, som er Super Cool.

PiasCreative_IMG_1831

Da jeg testede Deco Foil med min laserprinter og laminator blev jeg en del klogere på teknikken og valg af motiv. Dette har jeg lavet en lille video om, hvis du er nysgerrig.

Hav en fantastisk fredag :-)

Pia

Du kan finne vårt fantastiske lotteri her! Det er fortsatt tid til å melde seg på!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar