onsdag 19. august 2015

Gave til den Kreative


Hei Hei Alle Sammen <3 







I dag er det nok en onsdag, vi har akkurat passert midten av August og sommeren er endelig komment til Nordland og byen Bodø <3 Vi har nå hatt flere fantastiske dager med sol og varme og flere skal det bli, hvis vi skal tro på værmeldingen.






Jeg har, som noen av dere vet, akkurat flyttet inn i ett sjøhus sammen med to flotte, herlige venninner. Tanja bor oppe, vegg til vegg med kjøkkenet og Line bor nederst, rett ved inngangsdøren vår. Som Tanja sa, hun er glad hun bor sammen med to jenter ;-) Det må jeg se meg fullstendig enig i. 




Siden der er Min dag i dag, har jeg laget, eller dekorert, en eske for en svær svært kreativ venn <3 Ideen min vokste når jeg nok en gang var innom Søstrene Grene som ligger her i byen. Jeg kom over en eske med noen fargestifter i, ikke hvilken som helst fargestifter heller, men slike som du kan bruke til mixed media-prosjekter eller andre ulike fargeprosjekter <3 





Når jeg så esken for første gang, viste jeg allerde hva jeg skulle gjøre med den. Hvilken papirer jeg skulle bruke, blomster og metallpyntet var allerede bestemt før jeg kom hjem. 





Jeg lagde en beholder til selve esken først. All papir som er på og rundt esken er i en sort / rosa farge med litt hvitt i. Når etuiett var ferdig, plasserte jeg ett bånd fra kaBoks med noen lekkre perler på. Båndet har fått navnet Randi, og jeg har valgt å lagt det på skrå for å få en ekstra effekt og for at de nydelige perlene skal synes enda bedre. 





Oppå de flotte perlene, har jeg to lag med mønsterpapir, i mellom disse har jeg brukt litt osteklut. I det ene hjørnet har jeg har plassert noen store blomster. Under blomstene har jeg plassert tre store metallblad. Disse bladene var opprinelig i en bronse farge, meen med bruk av Wink of Stella Brush Sort og Wink of Stella Metallic Sort, fikk bladene den rette fargen jeg ønsket.





TIPS: For å få den rette bøyen på metallblad, bruk en tang for å få mer fasong på bladene. Bare fest tangen på bladet og bøy litt opp eller ned alt etter som.





I motsatt hjørne av denne lille esken finner du nok en flott blomst men du har også en nøkkel som kommer opp fra ett nøkkelhull.





Her kommer det ett TIPS til: Selve nøkkelen var i en bronse farge den også, for å få den svart og gammeldags har jeg brukt lim runt hele nøkkelen. når jeg har brukt Wink of Stella etterpå, fik nøkkelen er rufsat utseende. Øverst i nøkkelen har jeg laget en sløyfe av marineblå voks tråd. 





På denne lille esken har jeg brukt en flott dies fra kaBoks <3 Det er en av de nyeste diesene med ordet Lykke på <3 





Og bruke dette ordet på denne gaven er jo bare helt perfekt. Tenk på hvor mange lykkelige stunder man kan få eller skape med det lille som ligger inni <3 



Selve esken står på fire metallhåndtak. Disse er så flotte at du kan godt bruke dem som Støtte/føtter under esker og bokser, som du bruker dem som håndtak på en papirskuff.





Når man skal bruke stiftene kan man enkelt dytte den ut på den ene siden. 





Løfter man lokket vil man finne 12 farger som du lett kan lage regnbuen med <3 









Da har dere sett Gaven til den Kreative, laget i Vintage stil <3 








Da ønsker jeg dere en flott å kreativ onsdag <3






Klem fra DT Silje Kristin <3 








1 kommentar:

  1. WOUW holy moly sikken en lækker gave at få. Det må da siges at være en god venindegave til en kreativ person. Hvor er den blevet flot og lækkert udført Silje. Virkelig smukt lavet.

    SvarSlett