søndag 6. mars 2016

Lilla Påskeegg



Hallo Dere som titter innom kaBoks bloggen i dag :-)





I dag er jeg klar med ett nytt prosjekt laget for kaBoks og denne gangen har jeg latt meg inspirere av denne måndens årlige begivenhet, Påsken.





I år er Påsken litt tidligere, den er faktisk i slutten av Mars og jeg har leket meg med Distress Ink, Woodgrain stemplet fra kaBoks og Embossing. Dette har jeg gjort for å lage ett Påskeegg med mange herlige detaljer.



 

Jeg har startet med ett helt vanlig hvitt egg, uten farge og detaljer. 

Jeg fargela egget med flere ulika lilla farger fra Distress Ink, for å få litt fargespill i egget. 

Når dette hadde tørket, hentet jeg fram stemplet fra kaBoks. Dette stemplet som ser ut som overflaten til ett tre og er kjempe stilig.

Woodgrain 



Det jeg har gjort er at jeg har stemplet dette stemplet litt og litt over begge halvdelene til egget. Så har jeg strødd det rette pulvret før jeg har embosset det. Jeg har gjort dette litt og litt, først stempelet jeg, så hadde jeg på pulver og til slutt brukte jeg varme pistolen. Om og om igjen til begge delene har fått ett mønster.

 



 



 

Når dette var gjort, så startet jeg med å feste det lillae båndet rundt, før jeg limet fast sølvlenken rundt. 



 

Detaljene jeg har brukt er flere ulike blomster, blader som er stanset og en stor knapp.

Knappene, bladene og blomsterne er alle sammen embosset med ulike typer pulver. 

På noen av blomsterne har jeg brukt blankt pulver, mens på noen andre igjen har jeg brukt hvitt med gull eller bare hvitt. På knappen har jeg brukt ett hvitt pulver, der jeg med vilje har laget ett hakk i knappen, for at man skal se den orginale fargen under.



 



 

Håper du ble inspirert til å teste stemplene fra kaBoks på andre typer overflater å at man kan ebosse hva som helst. 

Klem fra DT Silje Kristin 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar