torsdag 7. desember 2017

Bordbrikker til advent med dies fra Kaboks!

Jeg har hatt en rull med glittrende gull "Cricut Iron-on" liggende i skapet lenge, og nå var endelig tiden inne for å leke med denne! Dette er glittrende stryke"folie" som egentlig er beregnet til bruk i en elektronisk kuttemsakin, men det er ingenting i eien for å buke disse med dies i en manuell kuttemaskin. 

Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe ferdige ensfargede brikker, men det fant jeg ikke i butikken jeg var på (Sparkjøp). Jeg endte derfor opp med å kjøpe lilla møbelstoff i metervare, som jeg sydde en rask søm rundt på maskin. (Jeg kjøpte 1/2 meter, og av dette fikk jeg akkurat fire brikker)

Desverre glemte jeg å  ta bilder av arbeidsprosessen, men jeg her kommer en liten veileding med mine erfaringer:

  1. Bruk "Precision Base Plate" fra Sizzix, folien er veldig seig, så det trengs litt ekstra hjelp for å trykke gjennom denne.
  2. Legg til "shims" om du trenger det, jeg brukte 4 lag kopipapir i tillegg til den vanlige sandwichen for Bigshotten min.
  3. Om strykefolien du kjøper har en plastfilm over selve folien (på den fra Cricut kaller de det liner), så ta denne av før kutting. IKKE KAST DEN!
  4. Jeg måtte rulle diesene gjennom flere ganger for å få skikkelig trykk. Bruk postit-tape for å holde diesene på plass om det er lett for at de flytter på seg. Dette er mer aktuellt på vinyl eller glatt folie enn på den med glitter.
  5. Følg anvisningen på pakken for stryking.





Til disse brikkene har jeg brukt følgende produkter fra Kaboks:

http://kaboks.com/privat/die-alfabet-store-bokstaver.html

http://kaboks.com/privat/snoefnugg-2.htmlhttp://kaboks.com/privat/die-snofnugg.html


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar